Najnovije vesti
28. februara 2023.
Potpisivanje sporazuma o donaciji Evropske unije Srbiji, vredne 610 miliona evra, označava i početak intenzivnije realizacije izgradnje brze pruge od Beograda do Niša, na trasi dugoj 228 kilometara. Rok za njen završetak je 2027. godina.
Zašto je važno: Pruga Beograd - Niš je ključna železnička međunarodna trasa od Istanbula do Beča, ali je podjednako važna i za građane koji žive na ovom potezu, jer omogućava bržu i lakšu komunikaciju. Od Beograda i Niša će se putovati vozom sat i 40 minuta, umesto šest sati, koliko se putuje danas.
26. februara 2023.
Kako se iz ovalne sobe novog Kontrolnog tornja vode avioni kroz nebo nad Srbijom, objašnjava za portal Graditelji.rs, Slobodan Kurćubić, direktor Sektora za terminalne i aerodromske kontrole letenja SMATSA.
Zašto je važno: Nakon 60 godina, aerodrom "Nikola Tesla" i Kontrola letenja dobili su novi toranj, visine 75 metara, sa 120 kvadrata operativne sale na vrhu, gde je ugrađena najmodernija oprema. Kontrolori svakodnevno kontrolišu prelete i po 3.500 aviona.
25. februara 2023.
U toku su završni radovi u tunelu Beli potok, na obilaznici oko Beograda. Trenutno se u ovom tunelu, čije su dve cevi dužine 870 metara, postavljaju završne obloge, nakon čega će on biti konstrukciono kompletan. Sledi još opremanje, a očekuje se da će vozila kroz ovaj tunel, kao i celu deonicu obilaznice oko Beograda - od Straževice do Bubanj potoka, moći da prolaze 1. juna ove godine.
Zašto je važno: Obilaznica oko Beograda gradi se još od 1991. godine. Od juna tranzitni putnički i teretni saobraćaj neće prolaziti preko mosta Gazela, što će značajno rasteretiti centralnu zonu Beograda i smanjiti zagađenje.
19. februara 2023.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je da će radovi na izgradnji nove železničke stanične zgrade u Beograd Centru biti završeni do 20. oktobra, Dana oslobođenja Beograda u Drugom svetskom ratu.
Zašto je važno: Očekuje se da će celokupni radovi na stanici Beograd Centar u Prokopu biti okončani do kraja 2024. godine. Na taj način će, nakon skoro pet decenija, ogromna investicija i finansijska sredstva uložena u ovaj projekat konačno biti u punoj meri ostvarena i stavljena u funkciju.
17. februara 2023.
Gotovo da nema grada u Srbiji kome nije potrebna saobraćajnica kojom se zaobilaze centralni delovi mesta, što utiče na smanjenje saobraćajnih gužvi i čini da kvalitet vazduha u ovim sredinama bude bolji. S tim ciljem, krenulo se u projekte izgradnje brojnih obilaznica oko gradova u svim delovima Srbije.
Zašto je važno: Obilaznice smanjuju gužve, buku i zagađenje, povećavaju bezbednost u gradskim jezgrima, ali imaju i značajan uticaj na ekonomiju, jer kompanije koje rade na obodima grada mogu biti efikasnije u dovozu i odvozu robe.
16. februara 2023.
Za manje od mesec dana moći će da se prođe kroz tunel Laz, koji je sa 2,85 kilometara, najduži tunel na trasi Preljina-Požega. Tačnije, biće probijena prva cev kroz ovaj tunel, dok se probijanje druge očekuje u nedelji pred 1. maj.
Zašto je važno: Probijanje ovog tunela korak je ka završetku deonice Pakovraća - Požega, jedne od trenutno najznačajnijih u Srbiji, jer se završetkom auto-puta do Požege otvara mogućnost da se nastavi sa izgradnjom dva auto-puta - ka Kotromanu i Republici Srpskoj i ka Dugoj Poljani, odnosno Crnoj Gori.
16. februara 2023.
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture potvrdilo je urbanistički projekat gradnje obilaznice oko Užica, duge skoro pet kilometara, koja će značajno rasteretiti saobraćaj kroz centar tog grada. Ugovor o projektovanju i izgradnji sa kineskim partnerom potpisan je u martu prošle godine, kada su i počeli pripremni radovi.
Šira slika: Početak obilaznice biće kod mesta Surduk na spoju sa putem ka Zlatiboru, iza kojeg je predviđena gradnja mosta preko Đetinje u dužini oko 260 metara. Projektom je predviđeno da most čini lučna konstrukcija, sa rasponom od oko 180 metara i gredom koja je monolitno spojena sa lukom u središnjem delu, čime će se Đetinja premostiti bez narušavanja korita i bliže okoline. Osim tog mosta, predviđena je gradnja još sedam mostovskih konstrukcija, raspona od 20 do 130 metara.
16. februara 2023.
Srbija ima 3.500 kilometara pruga, a kako bi saobraćaj bio siguran i redovan mora se voditi briga o ispravnosti svakog njenog metra. Bezbednost železničkog prevoza mogu da ugroze ljudi svojim nemarom ili krađama, ali i priroda, čija ćud je nepredvidiva. Kako sačuvati železničku infrastrukturu, odgovaraju za Graditelji.rs u Infrastrukturi železnica Srbije.
Šira slika: O bezbednosti železničkog saobraćaja vodi se računa na nekoliko nivoa. Isključivo dobro funkconisanje svih segmenata obezbeđenja, svako u svom domenu, može da garantuje i redovan i bezbedan saobraćaj putničkih i teretnih vozova na čitavoj mreži pruga Srbije.
15. februara 2023.
Gradnja putne infrastrukture poslednjih godina predstavlja ozbiljan izazov, jer investitori ne mogu biti sigurni koliko će ih taj poduhvat zaista koštati i da li će sve uspeti da se završi u roku. Pre svega, cene građevinskog materijala su od vremena proglašenja globalne pandemije korona virusom porasle od 20 do 300 odsto, raste i cena zemljišta koje se otkupljuje od vlasnika tokom eksproprijacije, a sve češći problem je i nedostatak kvalitetnog, stručnog kadra.
Zašto je važno: Kako se kreću cene gradnje kilometra auto-puta u Evropi i regionu pitanje je koje brine nadležne institucije, ali i građane koji kroz budžet plaćaju svaki centimetar novih saobraćajnica.
14. februara 2023.
Putovanje od Sombora do Kikinde danas deluje skoro kao nemoguća misija. Za razdaljinu od 130 kilometara, i to ako nema gužve, potrebno je bar dva sata vožnje. Nova brza saobraćajnica između ova dva grada, koju zbog oblika trase nazivaju "Osmeh Vojvodine", a čija izgradnja bi trebalo da počne u prvoj polovini godine, potpuno će promeniti sliku ovog putovanja i skratiti ga na pola.
Zašto je važno: Novi put skratiće vreme putovanja i učiniti ga udobnijim, a žiteljima duž trase obezbediti bolji kvalitet života, jer će ova magistrala zaobići centralne delove njihovih naselja.