Ауто-пут који спаја две престонице
Код Босута су почели радови на деоници будућег ауто–пута ка Сарајеву, од Сремске Раче до Кузмина. Зашто је важно: Мост преко Саве као део овог ауто-пута повезаће Републику Српску и Србију.
Изградња 18 километара ове деонице заједно са мостом преко Саве од 1.320 метара требало би да буду завршени до краја 2023. Траса Сремска Рача – Кузмин се финансира из кредита турске Ексим банке и из буџета Републике Србије. Главни извођач је турска компанија „Ташјапи“.
Ова траса је део „прстена“ који ће спојити две престонице – Београд и Сарајево. Други део те кружне везе на територији наше земље чиниће пут од Пожеге, преко Ужица до Котромана, дуг око 60 километара. За пројектну и техничку документацију и извођење радова на деоници Сремска Рача-Кузмин предвиђено је 225 милиона евра, а 25 милиона евра издвојено за припрему документације за деоницу Пожега-Котроман, за чије радове тек треба да се обезбеде извори финансирања. Процењена вредност деонице од Пожеге до Котромана, односно границе са БиХ је око 800 милиона евра.
Мост преко Саве, који је део ове саобраћајнице, повезаће се са ауто-путем који је почео да се гради у октобру 2021. године. Тим коловозом ће се спојити Република Српска и Србија и део је круга који ће ићи преко Бијељине и Брчког, ка Тузли и Сарајеву. Кружни ток се даље наставља до Пала, Рогатице до Котромана на граници са Србијом. Затим ће ићи до Пожеге и ауто-путем „Милош Велики“ до Београда.
Осим моста преко Саве, пројектом је предвиђена изградња саобраћајнице преко реке Босут, као и петље Босут и Кузмин, која представља везу ауто-пута Београд–Шид са ауто путем Кузмин-Сремска Рача.
Деоница Сремска Рача – Кузмин пројектована је као класичан ауто-путни профил са две возне и једном зауставном траком и средњим разделним појасом, за брзину од 130 километара на час.
Изградња моста преко Саве биће, иначе, упамћена и по првој примени робота на градилиштима у Србији. Посебним ласерима, како су навели стручњаци, скида се нечистоћа са челика који се користи за конструкцију моста. Циљ је да се постигне најбољи квалитет челика.