Корона није успорила радове на прузи Јајинци – Мала Крсна

Завршено је скоро половина уговорених радова на реконструкцији и модернизацији пруге Јајинци – Мала Крсна на међународном железничком Коридору 10, и поред свих ограничења која нам је донела пандемија вируса корона. Шира слика: Део међународног железничког Коридора 10. Реконструкцијом пруге брзина возова биће подигнута на 120 километра на сат, са садашњих око 50 километара на…
Радове изводи конзорцијум француске компаније „Колас“ и српске „Енергопројект“. До сада је завршено нешто више од 45 одсто уговорених радова, а положено је око 12 километара нових колосека.
Тренутно се ради на 11 локација дуж пруге Јајинци – Мала Крсна, на реконструкцији колосека и на замени постојеће колосечне решетк,. У току је и полагање нових колосека у станицама Мала Крсна, Колари, Водањ и Мала Крсна уграђују се нова колосечна постројења. Такође, при крају је изградња електровучне подстанице у Водњу, а у току су и радови на контактној мрежи и сигнално-сигурносним постројењима. Паралелно се ради и у тунелу „Липе“, а ових дана почињу и радови на санацији мостова дуж ове деонице пруге.
Укупна вредност радова је 39,2 милиона евра, од којих је ѕа изуѕгардњу пруге између Јајинаца и Мале Крсне планирано 30,3 милиона евра, а 8,9 милиона евра се улаже у реконструкцију железничке инфраструктуре у станици Мала Крсна. Обнавља се укупно 68,8 километара колосека и електротехничких постројења, а пројектом су предвиђени и радови у осам станица, шест стајалишта,три тунела и на два моста. Грађевински ће бити уређен и 31 путни прелаз.
Овом пругом у протеклом периоду пре реконструкције саобраћали су само теретни возови. Због лошијег стања железничке инфраструктуре путнички возови већ две године нису саобраћали, већ су између Београда и Велике Плане ишли правцем преко Младеновца.