ОТКРИВАМО: Како од Појата до Крушевца колима за десет минута
Првих 16 километара Моравског коридора је под асфалтом и од марта ће се од Појата, односно излаза са ауто-пута Београд – Ниш, па до Крушевца стизати за само десетак минута. Док се не изграде петље на излазу са ауто-пута Београд – Ниш, као и на улазу у Крушевац, користиће се приступни, односно помоћни путеви.Зашто је…
До сада је шест трака овог коридора, који ће спојити пола милиона становника централне Србије, изграђено у дужини од 16 километара од Појата, до села Макрешане, код Крушевца.
Док се не буду изградиле петље на излазу са ауто – пута Београд – Ниш, као и на улазу у Крушевац, користиће се приступни, односно помоћни путеви, које се стручно називају – девијације.
Возила са ауто – пута Београд – Ниш, за Крушевац ће се искључивати, као и досада, код Појата и спуштати се до постојеће наплатне рампе. Управо ту почиње нови привремени приступни пут који ће бити изграђен и ићи ће до Моравског коридора.
На трећем километру новоизграђеног коридора је прва петља која ће бити изграђена до марта, и то за оне који се искључују у Ћићевцу. На 16. километру у селу Макрешане, гради се привремени пут за искључење до Крушевца.
Тај помоћни пут ће бити срушен када буде изграђена петља, односно денивелисана раскрсница за искључење ка Крушевцу. Петља ће, по плану, бити изграђена на километар удаљености од приступне саобраћајнице у селу Макрешане.
Док не буду изграђене петље, Моравски коридор ће се користити бесплатно. Путарина ће се наплаћивати као и досад код постојеће наплатне станице Појате, на излазу са ауто-пута Београд – Ниш. Крушевац ће имати две везе са Моравским коридором, једна петља ће бити изграђена на 17. километру, а друга на крају града.
Помоћни путеви, односно тзв. девијације који ће се привремено користити, имаће две траке и биће обележени одговарајућом сигнализацијом.