Отворена деоница Обреновац – Љиг (фото)
За саобраћај је отворен нови ауто-пут „Милош Велики”, на деоници од Обреновца до Љига. Шест трака на 62,7 километра Коридора 11, од изузетне су важности. Зашто је важно: Отварањем ове деонице биће растерећен саобраћај на Ибарској магистрали, а значајно ће приближити Београд и Западну Србију.
Ауто-пут од Обреновца до Љига чине деонице: Обреновац-Уб, дужине 26,23 километара, Уб-Лајковац од 12,5 километара, где се део у укупној дужини од 2,5 километара морао санирати и Лајковац-Љиг, дужине 23,98 километара.
Уз деоницу Љиг-Прељина, која је већ у саобраћају, у функцији ће сада бити 103,06 километара ауто-пута Е-763 Београд- ужни Јадран.
Деоница Обреновац-Љиг је пројектована за брзине од 130 километара на час, а широка је 28,4 метара. Поседује брзу, средњу и зауставну траку. На њој се налази и 42 моста и надвожњака. Најдужи мост на овој деоници дуг је преко 580 метара. Због безбедност околине, деоницу штити око 200 километара одбојне ограде.
Први радови на деоници Обреновац-Уб почели су 2014 године. Главни извођач радова је кинеска компанија Shandong Hi-speed Group. На деоници се налази 14 мостова, једно одмориште и петља Уб. Пролази равничарским тереном у долини Колубаре.
Деоница Уб-Лајковац дужине 12,5 км је прва завршена деоница на ауто-путу „Милош Велики“. Грађена је од 2011. до 2014. године, а главни извођачи су били „Путеви Ужице“ и „Планум“. Деоница је коштала 73 милиона евра и финансирана је из буџета Владе Републике Србије. На њој се налази 13 мостова, једно одмориште и петља Лајковац.
Изградња шест трака између Лајковца и Љига у дужини 24 километара почела је 2014. године. И ову деоницу радила је кинеска компанија Shandong Hi-speed Group, а радове је, као подизвођач, изводио београдски „Енергопројект нискоградња“. На деоници се налази 16 мостова, тунел Бранчић дужине 956 метара, једно одмориште и петља Љиг. Пролази равничарским тереном у долинама река Колубара и Љиг, а после петље Љиг улази у брдовити предео.
Цена деонице између Обрановца и Уба и Лајковца и Љига је 335 милиона долара, а десет одсто средстава обезбеђено је из буџета Владе Републике Србије и остатак из кредита кинеске Ексим банке.
Осим петље Таково, на деоници од Обреновца до Љига урађене су три бочне наплатне траке – Уб, Лајковац и Љиг. Траса аутопута Е-763 представља крак Трансевропске магистрале која повезује њен основни правац од Гдањска до Атине и Истанбула са Јадранским морем и Луком Бар.