Полубраници на прелазу Мајур чувају животе

До пре три године путни прелаз Мајур код Шапца, на прузи Рума –Шабац- Зворник, био је место честих саобраћајних удеса са трагичним последицама, али од како су постављени полубраници, није забележена ниједна несрећа.Зашто је важно: Обезбеђење овог прелаза сачувало је многе животе.
Податак да није било ниједног ванредног догађаја, да није било несрећа, повређених и настрадалих довољно показује значај уређења укрштања железничких и друмским путева.
Прелаз у Мајуру је јако фреквентан свакодневним преласком друмских возила и пешака. Од пре три године
има три путна сигнала од којих сваки има по две светиљке и једно јако звучно звоно, као и две
електропоставне справе са полубраницима који у стању укључености уређаја затварају десну
половину пута у смеру кретања друмских возила.
ЧАК 3.700 ОШТЕћЕЊА
Лане су у чак 3.700 случајева друмска возила оштетила бранике и полубранике на пругама у Србији. То је дупло више у односу на просек ранијих година, па из „Инфраструктуре железнице Србије“ стално апелују на учеснике у друмском саобраћају на поштовање прописа и сигнализације.
Током прошле године, односно у периоду од седам месеци, када се нису изводили радови на прузи Шабац – Лозница и у стајалишту Мајур, на овом путном прелазу регистровано је укупно девет кварова. Само у два случаја у питању је била грешка на уређају путног прелаза, које су поправљене за мање од сат времена. У највећем броју случајева, друмска возила су оштетила уређај прелаза или су поломили полубранике. Тада је поправка трајала и до 15 дана.
- Док је трајала поправка није забележен ниједан ванредни догађај, кажу у „Инфраструктури железница Србије“. – У тим ситуиацијама прописане су процедуре које железничко особље стриктно поштује, уз појачан опрез и одговарајућу сигнализацију. Железничка композиција на овим местима се зауставља пре путног прелаза, затим звучним сигналом упозорава на наилазак воза и тек када се машиновође увере да на прузи нема друмских возила, прелазе преко путног прелаза најмањом могућом брзином. На тај начин железнички саобраћај се редовно и безбедно одвија и на путним прелазима на којима су браници или полубраници у квару и не раде.