Прва комплетна обнова пруге Топчидер – Раковица – Ресник после 30 година

Комплетна реконструкција пруге Топчидер – Раковица – Ресник, дуге 7,5 километара, која је управо завршена, први је посао једне кинеске компаније на реконструкцији железничке инфраструктуре у Србији.Зашто је важно: Решава се јужни излаз из београдског железничког чвора и повезују два значајна железничка правца кроз Србију, пруге од Београда ка Нишу и Бару.
Ова траса на међународном Коридору 10, први пут je озбиљније реконструисана у протеклих 30 година. На делу пруге од Топчидера до Раковице, брзина возова са 30 повећана на 80 километара на сат, док возови од Раковице до Ресника после поправки не иду 50, већ 70 километара на сат.
Укупна вредност свих изведених радова износила је око 24,5 милиона евра, а финансирање је обезбеђено из средстава кредита Европске банке за обнову и развој. Извођач радова била је кинеска компанија „China civil engineering construction corporation“.
За реконструкцију пруге Топчидер – Раковица – Ресник било је потребно око 200 тона нових шина, 53 скретнице, око 30.000 бетонских прагова и око 50.000 кубика новог туцаника.
Радовима је саниран труп пруге са хидротехничким објектима, замењене су колосечне решетке и засторне призме, као контактне мреже, изграђена су трансформаторска постројења и обновљена сигнално – сигурносна постројења за регулисање саобраћаја на двоколосечној прузи. Обновљене су станице Раковица и Ресник као и стајалишта Кијево и Кнежевац.
Обновом ове деонице решава се јужни излаз из београдског железничког чвора и повезују два значајна железничка правца кроз Србију, пруге од Београда ка Нишу и Бару. Истовремено, реализацијом овог пројекта повећава се и пропусна моћ београдског чвора.