Путеви који ће шарати равнице Војводине

Готово да не постоји место на мапи Војводине коме велики државни инфраструктурни пројекти неће променити будућност. Јер, северна покрајина је постала велико градилиште – припрема се или гради четири брзих саобраћајница или ауто-путева, једна брза и две регионалне пруге, а не треба заборавити ни три моста у Новом Саду. Зашто је важно: Широм Војводине граде…
Један од најзначајнијих инфраструктурних пројеката је свакако Фрушкогорски коридор. Oва траса,дуга 47,7 километара, од Новог Сада до Руме, имаће 46 мостова, десет надвожњака и најдужи тунел у Србији – Иришки венац, од 3,5 километара. Његови ефекти су вишеструки. Растеретиће саобраћај у градском језгру, због обилазница око Новог Сада, Ирига и Руме. Спојиће индустријске зоне и боље повезати Срем и Мачву са Банатом. Изградњом тунела, са подручја Националног парка Фрушка гора, иселиће се саобраћај.,У перспективи, овај путни правац треба да омогући повезивање Коридора 10 и Коридора 4 и стварање најкраће везе између Босне и Румуније. Фрушкогорски коридор је део путног правца Нови Сад-Рума-Шабац-Лозница-граница са БиХ.
Ове године биће потписан уговор за изградњу брзе саобраћајнице Београд – Зрењанин – Нови Сад. Оквирна дужина ауто-пута је 110 километара. Брза саобраћајница од Новог Сада до Зрењанина је део такозване Банатске магистрале, која од Зрењанина даље води ка Румунији, а од Новог Сада Фрушкогорским коридором до Руме и аутопута. Други део поменуте брзе саобраћајнице, од Зрењанина до Борче, спаја Београд са северним делом Баната.
У првој половини године почиње изградња брзе саобраћајнице Бачки брег, граница са Мађарском – Наково, граница са Румунијом. Траса дужине 175 километара спојиће два гранична прелаза, и између њих Сомбор, Кулу, Врбас, Бечеј, Нови Бечеј и Кикинду и тиме ће се покренути развој севера Војводине. Биће то најдужа брза саобраћајница у Србији. Због његов облика добила је назив „Осмех Војводине“.
ТРИ МОСТА У НОВОМ САДУ
Српска Атина је вероватно једини град у Европи која ће добити три нова моста. Тренутно се гради мост између Ковиља и Петроварадина, као део Фрушкогорског коридора, а почели су припремни радови на изградњи моста у продужетку Булевара Европе и припрема документације за изградњу трећег моста, на темељима старог Моста Франца Јозефа. Република Србија, Град Нови Сад и Покрајина издвајају за ова три моста око 370 милиона евра. Три ћуприје донеће бољи и квалитетнији живот Новосађанима, јер ће саобраћаја у граду бити мање, а тиме и мање загађења.
Ускоро се завршава обилазница око Београда до Бубањ потока. Одатле ће се траса обилазнице око престонице наставити до Панчева. Потом се наставља брза саобраћајнице Панчево – Вршац – румунска граница.
Војводина је прва у Србији и овом делу Европе добила брзу пругу, и на траси од Београда до Новог Сада возови саобраћају брзином од 200 километара на сат. Сада се између та два града путује само 30 минута. Увелико се гради и брза пруга од Новог Сада до Суботице.
Поред брзих пруга модернизују се и обнављају и регионалне железничке трасе. Једна од њих је Суботица – Сента, а са представницима ЕУ разговара се и око финансијске подршке реконструкције пруге Сомбор – Врбас, као и трасе Панчево-Зрењанин-Кикинда.