Ауто-путеви и брзе саобраћајнице које Србија добија у 2023. години
…2023. године
Mart 2023.
otvara se deonica Surčin – Novi Beograd na delu autoputa E-763, dužine 10,2 kilometara. Državni put, navedena deonica nalazi se na levoj obali reke Save, projektovana za računsku brzinu od 80 km/h, predstavlja najkraću vezu između grada Beograda i autoputa E-763 („Miloš Veliki“).
April 2023.
Završava se deonica Moravskog koridora, od Pojata do Makrešana, duga 18 kilometara
Jul 2023.
puštanje u saobraćaj Obilaznice oko Beograda, do Bubanj potoka i ugovaranje rada na 31 kilometru od Bubanj potoka do Pančeva, gde će biti veliki drumsko – železnički most kod Vinče.
Avgust 2023.
Završetak radova na deonici autoputa dugoj 13 kilometra između Rume i Šapca. Kada se, do kraja 2024. godine, okončaju radovi na 52 kilometra dugoj deonici između Rume i Šapca, putnici više neće morati da prolaze kroz gužve u Jarku, Hrtkovci, Platičevu. Na novoj deonici autoputa će se, prema procenama stručnjaka, putovati oko 45 minuta
Septembar 2023
Deonica Makrešane – Koševa iznad Kruševca, na Moravskom koridoru. KRUŠEVAC se povezuje sa Koridorom 10
До краја године:
- Биће завршено првих 5,5 километара који су у саставу будућег аутопута Е 80 Ниш – Мердаре (укупне дужине 76,3 километара), а затим ће грађевинари наставити радове на изградњи деонице ка Прокупљу.
- Биће окончани радови на брзој саобраћајници Иверак – Лајковац, укупне дужине 18,3 километара. Овом саобраћајницом спаја се Ваљево са ауто-путем „Милош Велики”. Брза саобраћајница ће имати по две траке у оба смера и пројектована је за брзину до 100 километара на сат.
- До краја године, грађане очекује и отварање дела аутопута Прељина – Пожега, на деоници Паковраће – Пожега. На овој захтевној деоници Коридора 11 налазе се неки од најдужих тунела у Србији – Лаз и Муњино брдо.
- Напредују радови и на брзој саобраћајници која ће, у дужини од 70 километара, кроз источну Србију спојити Пожаревац, Голубац и Велико Градиште са Коридором 10.
- Очекује се уговарање изградње пута који би повезао крајњи северозапад и североисток Војводине, односно граничне прелазе Бачки Брег и Наково. Траса би према пројекту требала да буде дугачка око 175 километара, а укупна вредност радова је око 840 милиона евра.
До марта 2024. године
- Биће завршен део ауто-пута Београд – Сарајево – деоница од Кузмина до Раче. У питању је важан пројекат који се ради у оквиру пројекта „Србија 2025“.