Утицај брзе пруга Београд – Ниш на животну средину

У оквиру активности за изградњу брзе пруге Београд – Ниш, као једне од најважнијих железничких коридора не само у Србији, већ и у Европи, урађена је и процена утицаја овог пројекта на животну средину и социјална питања.Зашто је важно: Процена утицаја на животну средину и социјална питања, урађени су за пругу Београд – Ниш, као и посебно за…
Реч је о транспортном правцу од изузетног националног значаја, јер Коридор 10 повезује западну и централну Европу са Грчком, Турском и Блиским истоком.
Досад је брза пруга изграђена између Београда и Новог Сада и њена градња настављена је даље ка Суботици, као део међународне брзе пруге Београд – Будимпешта. У наредном периоду градиће се и брза пруга Београд – Ниш , на траси дугој 243 километара на међународном железничком Коридору 10. И та пруга биће пројектована за брзине од 200 километара на сат.
Изградњом брзе пруге и модернизацијом железничког Коридора 10 кроз Србију значајно ће бити смањено време путовања између Београда и Ниша, а квалитет услуга у путничком и теретном саобраћају на овој деоници биће неупоредиво бољи.
Овим пројектом ће управљати „Инфраструктура железнице Србије“, а очекује се да ће бити финансиран путем Оквирног зајма са Европском инвестиционом банком и Европском банком за обнову и развој, уз подршку значајног гранта Европске Уније, вредног око 600 милиона евра.