Ванредно стање није закочило обнову пруге Ниш- Зајечар

И у време ванредног стања због пандемије вируса корона, напредују радови на реконструкцији пруге Ниш – Зајечар. Уз све мере предострожности и заштите здравља, ради се на више места дуж пруге, истовремено.Шира слика: До сада је постављено 46 километара нових колосека на деоници пруге Матејевац – Књажевац. Завршени су и сви радови на 18 мостова…
Преостало је да се између Сврљига и Књажевца реконструише још око седам километара отворене пруге на деоници Палилула – Подвис, као и нешто више од три километра пролазних колосека кроз станице, па да комплетна пруга од Ниша до Књажевца буде реконструисана и завршена. Деоница Ниш – Сврљиг практично је већ завршена и готово спремна за саобраћај.
МИЛУТИН МИЛАНКОВИЋ ЗА ПРОЈЕКАТ МОСТОВА ДОБИО ПОВРАТНУ КАРТУ
Интересантно је да се на овој прузи у Сврљишкој клисури налази и седАмнаест бетонских мостова, које је пројектовао и вршио надзор познати Милутин Миланковић. Свих 17 бетонских мостова су лучни, исте дужине и распона 30 метара. Милутин Миланковић је, прихватајући предлог железнице да пројектује ове мостове, тражио и добио само бесплатну повратну возну карту између Беча и Београда.
Градилиште пруге Ниш – Зајечар и током ванредног стања је активно. Тако су и „Инфраструктура железнице Србије“, као инвеститор и извођачи радова испоштовали су препоруку државног врха да се са радовима настави упркос пандемији, уз примену свих мера заштите здравља и безбедности радника.
Пруга Ниш – Зајечар у саобраћај је пуштена 1922. године, а последњи пут комплетно је била реконструисана пре скоро шест деценија, због чега је брзина возова на више деоница била ограничена на 10 до 20 километара на сат. Ова пруга једна је од најлепших и најтежих у овом делу Европе.На њој се налазе 52 моста укупне дужине 1,8 километара и 36 тунела укупне дужине од око 5,5 километра, као и 90 путних прелаза.