Железничари кроте Сврљишку клисуру на прузи Ниш – Зајечар

Сврљишка клисура је највећи изазов екипама „Инфраструктура железница Србије“ током реконструкције пруге између Ниша и Зајечара. На изузетно неприступачном терену досад је постављено око шест километара шина, односно око половина ове деонице.Зашто је важно: Прва реконструкција пруге Ниш- Зајечар после шест деценија.
Завршени су и сви радови на 18 мостова и 18 челичних пропуста између Ниша и Зајечара укупне дужине око 424 метра, који подразумевају реконструкцију и неопходну замену прагова. На овој деоници пруге реконструисано је и укупно 13 тунела, укључујући и најдужи и најтежи Грамада од 1.701 метар.
Ипак, радови на најтежој железничкој траси дугој 13 километара кроз Сврљишку клисуру, одвијају се у изузетно тешким условима. Tренутно се полажу нови колосеци између железничких станица Подвис и Књажевац. Радници „Инфраструктуре железнице Србије“ уређују и железничку станицу Сврљиг.
Радови на реконструкцији пруге Ниш. Зајечар, почели су 25. фебруара прошле године, а њихова укупна вредност износи 38,8 милиона евра. Последњи пут комплетно је била реконструисана пре скоро шест деценија, због чега је брзина возова на више деоница била ограничена на 10 до 20 километара на сат.