Железнички чворови Нови Сад и Суботица захтеван део брзе пруге

Железнички чворови Нови Сад и Суботица изузетно је захтеван део посла на изградњи трасе брзе пруге кроз Србију, од Београда до границе са Мађарском.Зашто је важно: Изградња брзе пруге је изузетно захтеван и сложен пројекат, у који требе да никну и железнички компликован систем.
То су се сложили потпредседник “Кинеских железница” Ванг Тунгђун и генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Мирољуб Јевтић, у обиласку трасе којом ће возови саобраћати брзином до 200 километара на сат између Новог Сада и Суботице.
Како је закључен , реч је о изузетно захтевном и сложеном пројекту, јер се гради пруга за брзине од 200 километара на сат, на којој се гради 49 подвожњака, надвожњака, а планиране је реконструкција девет железничких станица и чворова Нови сад, Врбас и Суботица, као и три нове железничке станице у Руменки, Врбасу и Ловћенцу,. Пројектом је предвиђен и нови вијадукт у Врбасу дужине 1,6 километара. Пројекат је вредане 943 милиона еврa, а рок за извођење радова је 33 месеца од њиховог почетка.
СИСТЕМ ETCS ПРВИ ПУТ У ОВОМ ДЕЛУ ЕВРОПЕ
Сигнално-сигурносни и телекомуникациони системи ETCS – ниво 2, по први пут уградиће се у овом делу Европе, а пројекат модернизације пруге Нови Сад – Суботица подразумева и примену европских стандарда интероперабилности.
Потпредседника „Кинеских железница“ посебно је инетересовала изградња новог железничког чвора Нови Сад. Модернизацијом ове станице предвиђена је комплетна обнова капацитета у путничкој станици, повезивање путничке са ранжирном станицом, као и увођење у чвор прикључних пруга из смера Богојева и Римских Шанчева, независно од магистралне пруге.
Планом реконструкције чвора Суботица предвиђено је провођење двоколосечне пруге високог ранга и увођење прикључних пруга, реконструкција постојеће путничке станице за потребе међународног и унутрашњег путничког саобраћаја и за пролаз теретних возова без задржавања у станици. Биће обновљена и теретна станица на постојећој локацији за све потребе међународног и унутрашњег теретног саобраћаја и за пограничне контроле.